پروژه‌های فضای مرطوب :

ترموود یک چوب طبیعی فرآوری شده است. این چوب به دلیل مکانیزم حرارتی پیشرفته‌ای که در روند تولید داشته است، مقاومت بسیار بالایی در برآبر عوامل محیطی گوناگونی مثل آب، رطوبت، گرما، باد و تهدیدات حشرات موذی دارد. در واقع عملیات حرارتی که روی چوب اعمال می‌شود، تغییرات شیمیایی در ساختار چوب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کیفیت و مقاومت آن افزایش پیدا کند. این موضوع بیان می‌دارد که به راحتی می‌توان در فضاهای مرطوبی مثل طراحی استخر، سونا و جکوزی از ترموود استفاده کرد.

قیمت ترموود

آیا چوب ترموود ضد آب است؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران این است که مقاومت ترموود در برآبر آب به دلیل ضد آب بودن آن است؟ قطعاً جوآب بله است. پوشش این چوب باعث شده ضد آب شود و در مکان‌های مرطوب نیز قآبل استفاده باشد. منظور از پوشش و روکش، همان رنگ ترموود است. توجه داشته باشید که این چوب به دلیل فرآیند مقاوم‌ شدن به‌ وسیله گرما و بخار فشرده و رنگ‌آمیزی، دچار تغییر بافت نمی‌شود؛ بلکه استحکام آن بیشتر می‌شود. برخلاف سایر چوب‌های طبیعی که با استفاده از پوشش مواد و روکش‌ها، ضد آب می‌شوند و ظاهر چوب و بافت آن از بین می‌رود.

قیمت و خرید ترموود استخر

استفاده از ترموود در سونا و استخر :

مقاومت بالایی که ترموود در برآبر آب و رطوبت دارد، استفاده از آن را در مکان‌های مختلف گسترش داده است. فرآیند ساخت متفاوت ترموود، در کنار زیبایی، استحکام بالا و عایق آب و رطوبت، باعث شده که شهرهای بارانی و فضاهایی که در معرض حضور همیشگی آب هستند مثل استخر، از این چوب برای سازه‌های چوبی خود استفاده کنند.

در گذشته کفپوش اطراف استخر‌های سرباز و سرپوشیده از جنس سیمان بود؛ اما در گرمای تآبستان و سرمای زمستان، راه رفتن روی این کفپوش بسیار سخت می‌شد. علاوه بر این، نمای جالب و زیبایی نداشت. اما امروزه استفاده از ترموود در استخر و سونا افزایش یافته است. بدین منظور از رنگ ترموود استفاده می‌شود. این رنگ به‌صورت کامل سطح ترموود را می‌پوشاند. علاوه بر این، باعث زیبایی ظاهری ترموود می‌شود و مقاومت آن را در برابر تبله‌شدن، خورده‌شدن و پوسیده شدن افزایش می‌دهد.

اگر توجه کرده باشید در استخرها به علت تماس مستقیمی‌ که چوب با آب دارد، ممکن است سطح استخر لغزنده شود. چوب ترموود این لغزندگی را به طور کامل از بین می‌برد.

قیمت و خرید ترموود

سخن پایانی :

در صورتی که قصد طراحی سونا، استخر یا جکوزی را دارید، پس از طراحی آن باید به فکر متریال مناسب باشید. امروزه متریال‌ها مثل گذشته محدود نیستند و شما گزینه‌های بسیار گوناگونی برای انتخاب دارید. یکی از این متریال‌ها، ترموود است؛ چرا که علاوه بر زیبایی و مقاومت بالایی که دارد، قیمت چوب ترموود استخر نیز مناسب است.

دیزاین استخر با ترموود در تنکابن

پروژه : مهندس مومنی

موقعیت : تنکابن مازندران

متریال مصرفی : ترموود 26 mil فنلاندی به همراه رنگ مخصوص ترموود ADLER

دیزاین استخر با ترموود در تنکابن

پروژه : مهندس مومنی

موقعیت : تنکابن مازندران

متریال مصرفی : ترموود 26 mil فنلاندی به همراه رنگ مخصوص ترموود ADLER