الوارهای چوب روسی

الوارهای چوب روسی

در این مقاله میخواهیم راجع به الوارهای چوب روسی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم. که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواد و املاحی میباشد .که از زمانهای بسیار قدیم در دسترس انسانها قرار دارد. و طبق امار و ارقام به دست امده از کشفیاتی که به دست امده نشان میدهد که استفاده از چوب و کاربردهای ان به 10000 سال قبل از میلاد برمیگردد.

که انسانهای اولیه با ان که زندگی خودشان را از غار نشینی آغاز کردند. اما با این وجود نیز دیده شده که از انواع چوب درختان در برخی موارد برای خود خانه ها و کلبه هایی ساختند.

و حتی از درختان تنومند که قطر بسیار زیادی داشته اند جهت کلبه و خانه از ان استفاده کردند. که در برخی از موارد نیز از چوب درختان نیزه ها و وسایلی از این قبیل جهت شکار و دفاع از خودشان در برابر حیوانات درنده و کشنده استفاده کردند.

که نمونه هایی از این موارد را در موزه لندن به چشم میخورد. اما در کل اگر بخواهیم راجع به چوب بگوییم همانطوری که وجود چوب و درختان در طبیعت مانند جنگلات و بیشه زارها زیبایی و طراوت را میبخشد. به همان مقدار نیز کاربرد از انواع چوب در زندگی و محیط زیست ما انسانها نیز تفاوت ایجاد خواهد کرد.

چوب در زمان قدیم

از جمله در زمان مصریان باستان اغلب مردم این کشور از چوب درختان برای خودشان خانه و سرپناهی برای زندگی درست میکردند. و همینطور وسایل راحت بخشی مانند تخت روان و یا کشتی های مسافرتی که همین موضوع به کار گیری از چوب باعث به وجود امدن تمدنهایی نیز شده است.

که بعدها با تغییراتی که در علم وفن اوری و پیشرفت صنعت در تمامی عرصه ها به وجود امده موجب شده تا کاربردها از چوب نیز تغییر کند.

و روشهای جدید کاربرد جای بسیاری از روش های قدیمی و کهنه را بگیرد که حتی در ساختار چوب درختان نیز تغییراتی را به وجود اوردند. که میزان مقاومت و استحکام ان نسبت به چوب های عادی بسیاری بیشتر میباشد. و در محوطه هایی که نیاز به چوبی مقاوم و بادوام میباشد. میتوان از ان استفاده کرد.

درختانی با چوب مقاوم

این نوع چوب مقاوم و مستحکم را چوب ترموود مینامند. که طی شرایط فشار بسیار زیادی تمامی مواد املاح ان گرفته میشود. و فضای خالی به وجود امده از تجذیه شدن مواد و املاح مانند اب و ضمغ چوب را بافتها و جداره های چوب می پوشاند که باعث کاهش حجم ان نیز میشود.

این محصولات در حال حاظر در کشورهای زیادی در تهیه و تولید میشود.

یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترومپت در حال حاضر در کشور فنلاند تولید می‌شود .

که نوحه تولید آن طوری است که مرغوبترین نوع درختان کاج در نظر گرفته می‌شود. و بعد از برش در رودخانه ها و یا حوض های بزرگ آب به مدت ۳ الی ۴ هفته نگهداری می‌شود.

بعد از اتمام مدت نگهداری در آب آن را به اندازه های معینی برش داده. و وارد کوره های مختص به امر تجذیه  پذیرش و اصلاح شود.

در آنجا فشار و حرارتی که در برخی مواقع به بیش از ۲۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. باعث می‌شود تا بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از مواد و اصلاح چوب مانند ؛ آب صمغ و مواد معدنی آن گرفته شود.

که این امر موجب می‌شود تا از حجم و وزن چوب کاسته شده و به میزان مقاومت و استحکام آن افزایش یابد.

این امر طوری صورت می‌گیرد که سلول ها و بافت های مستحکم چوب جایگذین تمامی مواد و املاح چوب هنگام تجربه شدن می‌شود.

که در نهایت کار محصول حاصله از این فرایند را چوب ترموو مینامند.

محصولات چوب ترموود تماما به دو روش ممکن صورت می‌گیرد. که هر دو روش تولید آن مطابق با درخواست مشتریان و متقاضیان این محصولات می‌باشد.

چوب ترمود متوسط

در این روش تولید میزان فشار و حرارتی که بر سطح چوب وارد می‌شود.

بین ۱۱۵ درجه سانتیگراد می‌باشد که این میزان حرارت منجر به تغییر رنگ طبیعی ترمود به شکل قهوه ای روش ن می‌شود.

که از زیبایی و طراوت بسیار طبیعی برخوردار می‌شود به همین منظور این محصولات علاقمندان و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

چوب ترمود شدید

در این روش تولید میزان فشار و حرارتی که بر جدارها و سلول های ترموود وارد می‌شود. چیزی بیش از ۲۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.

که باعث می‌شود رنگ طبیعی آن به شکل قهوه ای تیره تبدیل شود. و از لحاظ زیبایی و طراوت به یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع ترموود در دنیا شناخته شود که علاقمندان زیادی را اعم از مهندسین و معماران صنعت ساخت وساز به خود جلب نماید.

که به دلیل میزان زیبایی و طراوت و خواص منحصر بفرد که دارد میزان قیمت ان بسیار گران میباشد .

میزان زبیایی در چوب ترموود

چوب ترمود یکی از مواد و املاحی میباشد که از انواع بسیار زیادی برخورداری دارد. و از جمله موادی میباشد که از لحاظ زیبایی در بین تمامی مواد و املاح ساختمانی بی نظیر میباشد.

که چه قبل از تجذیه پذیری و تبدیل به ترموود و چه بعد از تبدیل شدن به چوب ترموود از میزان زیبایی خواصی برخوردار میباشد. ولی ناگفته نماند که الوارهای چوب بعد از اتمام فرایند تولید به ترموود الارغم اینکه از میزان مقاومت و استحکام زیادی برخوردار میشود زیبایی ان به چندین برابر افزایش می یابد.

که یکی از خواص و خصوصیات ارزنده در چوب ترموود میباشد. که باعث رشد و پیشرفت در ترموود شده است که داشتن نقش و نگارهای پروانه ای شکل نیز به کمک این میزان زیبایی افزوده شده و از چوب ترموود یک مواد کاملا زیبا و با طروات میسازد.  زیبایی ان در شادابی و نشاط روحی انسانها نیز تاثیر گذار میباشد.

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با الوارهای چوب روسی ( خرید رنگ ترموود چوب ترمو ، ترموود ایرانی ، ترموو فنلاندی نصب و اجرای چوب ترمووو ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *