چوب ترموود سفید

چوب ترموود سفید

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود سفید موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم. که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از مواد و منبع بسیار مهمی است که در صنایع زیادی میتوان از ان بکار برد. که یکی از مهمترین ان نیز طراحی های نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها میباشد.

یکی از علت های اصلی در به وجود امدن چوب ترموود میزان کاربرد بیش از حد این محصولات بوده که باعث شده تا محققان به این نتیجه برسند .که میتوان از چوب های عادی درختان یک نوع مواد با کیفیت بیشتر و کاربردهای منحصر بفردی تهیه و تولید کرد.

این امر باعث شده تا محققان فنلاندی از مرغوبترین نوع درختان جنگلات این کشور یک نوع چوب را با کیفیت و مرغوبیت چندی برابر از چوب های معمولی میباشد تهیه و تولید کنند.

و محصولات آن را به بازارهای مصرفی سراسر دنیا ارسال کنند که با توجه به نیازمندی مردم بخصوص ان دسته از مردم و اقشاری که در مناطق سرد سیر این کره خاکی زندگی میکنند.

نیاز شدیدی به این محصولات دارند چرا که این محصولات دارای خواصی منحصر بفرد میباشد. که عایق بسیار خوبی برای حفظ حرارت گرما و سرما میباشد.

ترموود در زمستان

که یک خواص بسیار مهم و ارزشمندی برای گرمایش در منازل و خانه ها بخصوص در فصول سرمای زمستان بشمار میرود.

همانطوری که میدانید چوب از بافت ها و سلولهای بسیار اسفنجی مانند تشکیل شده است و این بافت ها در واقع باعث میشود تا هر نوع امواج و نیرویی را در خود دفع کند. از جمله دفع آلودگی های صوتی ناشی از سر صدای های خیابان ها و ترافیک به وجود امده در سطح شهرها و همچنین حرارت گرما و سرما را که به شکل بسیار قابل توجهی در خود نگه میدارد.

این دو خواص ارزشمندی و بسیاری از خواص و خصوصیات دیگری که در چوب ترموود و الوارهای چوب درختان نهفته است. از این محصولات یک صنعت پول ساز و پرکاربردی ساخته است.

.

خصوصیات ارزشمند عایق بودن ترموود در برابر آلودگی های صوتی

چوب یکی از مواد و املاحی است که از بافت های بسیار فشرده و به هم پیوسته تشکیل شده است. که در ابتدا این بافت نشان دهنده یک سال طول عمر درخت را بیان گر میباشد.

دوم از موادی میباشد که در برابر بسیاری از عوامل مانند امواج صوتی و حرارتی مقاومت نشان میدهد. و باعث میشود تا این امواج را در خود دفع کند.

باعث ایجاد گرما و سرما و همچنین از آلودگی های صوتی در سطح شهر در داخلی محوطه های بکار گرفته شده. از ترموود جلوگیری به عمل می اورد.

این امر به این جهت صورت میگیرد که چوب های معمولی دارای یکی سری مواد و املاحی بسیار زیادی میباشد که مهمترین ان آب و صمغ موجود در چوب درختان میباشد.

که هنگام اعمال فرایند تولید ترموود و تبدیل چوب معمولی به ترموود تمامی مواد و املاح ان از بین میرود. و بافت ها و سلولهای اسفنجی تمامی این سطح تخلیه شده را پر میکند.

و باعث میشود حجم و وزن چوب کاهش یابد و با کاهش یافتن این دو مورد باعث میشود تا در فرایند تولید چوب به ترموود از این محصول یک ماده کاملا نارسانا تبدیل میشود. این خواص ها در واقع در تمامی نوع چوب ترموود موجود میباشد.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترموود یکی از موادی است که در واقع به تازگی در ایران رواج یافته و به شکلی است. که این محصولات هنوز به ان جایگاه اصلی نرسیده و با رشد و پیشرفتی که این محصولات به شکل روز افزون دارد.

در آینده ای نزدیک این محصولات جایگاه ارزنده ای در صنعت چوب ترموود ایران پیدا خواهد کرد. چرا که در داخل کشور شرکتهای زیادی در این زمینه فعال میباشد.

که تولیدات شان در تمامی شهر ها و استانهای کشور عرضه میشود. اما مشکلی که وجود دارد. این است که کمبود مواد اولیه در این زمینه باعث شده تا مشکلاتی در این راستا به وجود اید.

و به دلیل کمبوده مواد اولیه که دلیل ان هم قطع بی رویه درختان جنگلات بوده است. باعث شده تا جهت تولید چوب ترموود ایرانی به مقدار زیادی مواد اولیه از کشورهای همسایه وارد شود.

مانند کشور روسیه ، گرجستان ، هند و چین

که بیشترین مقدار واردات نیز از کشور روسیه صورت میگیرد. به این دلیل که چوب روسی یکی از مقاوم ترین و مستحکمترین چوب در دنیا محسوب میشود.

چوب روسی

اما مشکلاتی نیز در راستای واردات این محصولات به کشور وجود دارد که در برخی از موارد باعث ایجاد یک تحولات مخرب در اقتصاد کشور ایجاد میکند.

که در صورت واردات انبوه این الوارهای چوب روسی تولیدات چوب ترموود ایرانی افزایش یافته و مقدار موجودی بازار نیز افزایش می یابد. و باعث میشود تا میزان قیمت چوب ترموود در بازارهای داخلی کاهش یافته و در دسترس تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد.

اما در صورت کمبود واردات این محصولات این روند کاملا بر عکس میباشد. و باعث میشود تا میزان تولیدات چوب ترموود در داخلی بسیار کاهش یافته و موجودی در بازارهای نیز با کمبود مواجه شود.

در نتیجه باعث میشود تا میزان قیمت چوب ترمود ایرانی در بازارهای داخلی افزایش قیمت را نشان دهد و دور از دسترس مردم قرار بگیرد.

اما چوب ترموود ایرانی با انکه از مواد اولیه چوب روسی تهیه و تولید میشود. اما به دلیل اینکه فرایند تولید ان در داخل کشور صورت میگیرد این محصولات به نام چوب ترموود ایرانی رقم میخورد.

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترموود ( خرید رنگ چوب ترموود ، چوب ترمو ، ترموود ایرانی ، ترمود فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *