چوب ترمو 16 میل ایرانی

چوب ترمو 16 میل ایرانی ( IRANIAN THERMO WOOD )

آیا تا به حال اسم چوب ترمو 16 میل ایرانی به گوشتون خورده؟ و یا اینکه از کاربردها و مزایای ان آگاهی کامل دارید؟ برای کسب اطلاع بیشتر راجع به این موضوع از شما استعدعا داریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترمو 16 میل ایرانی ( IRANIAN THERMO WOOD ) یکی از دیگر محصولات چوب ترموود است که کاملا طبیعی و مملو از جذابیت و شادابی است که فرایند تولید ان با انواع چوب ترمو فنلاندی تفاوت چندانی ندارد.

و همچنین دارای خواص و مزایای بالقوه ای نیز است که یکی از این خواص مزایای موجود در این محصولات زیبایی و طبیعی و عایق محافظتی حرارت گرما و سرما می باشد.که همین امر یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه این محصولات بشمار میرود.

 از لحاظ میزان کاربرد یکی از پرکاربردترین محصولات ساختمانی است که از ابعاد 16 میل در بخش های دیوار و دیوار پوش و نمای داخلی و همچنین نمای پشت تی وی نیز بکار میرود.

و علاوه بر داشتن کاربردهای فراوان از میزان قیمت به مراتب مناسب تری نسبت به تمامی انواع چوب ترموود (  THERMO WOOD ) موجود در بازارهای داخلی برخوردار است.

که البته این موضوع به میزان ضخامت در انواع چوب ترموود نیز مرتبط می باشد. که به هر مقداری که ضخامت چوب ترمو بالاتر باشد میزان قیمت نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

و در ارتباط میزان استحکام و مقاومت باید به عرض شما برسانیم که چوب ترموود ایرانی ( IRANIAN THERMO WOOD ) از جمله محصولاتی است که از انواع الوارهای چوب روسی تهیه میشود و از میزان استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار است.

اما از لحاظ میزان رنگ خور باید بگویم که به دلیل اینکه چوب ترموود ایرانی از الوارهای چوب روسی تهیه و تولید می شود از میزان رنگ خور بالاتری نسبت به انواع ترمو فنلاندی و ترکی و برخوردار است. و ثبات رنگی در ان یکسان نیست و یک کد رنگی در شاخه های ترمو ایرانی رنگ با یکدیگر متغیر می باشند.

اما اعمال رنگ امیزی تا حدودی هم به میزان زیبایی و هم به میزان افزایش استحکام چوب نیز موثر واقع خواهد شد و رنگی که مجموعه ما به شما توصیه میکند .

انواع رنگ چوب ترمووود کیم ( KEIM ) است این نوع رنگ یکی از بهترین نوع رنگ چوب ترموود در دنیا می باشد. که دارای 80 طیف رنگی از رنگ های متنوع و مختلف را دارا می باشد.که در دو طبقه دسته بندی میشود.

  • رنگ چوب ترموود کیم پایه روغن  ( OIL BASE )
  • رنگ چوب ترموود کیم پایه آب  ( WATER BASE )

 بر خلاف دیگر رنگ های ترمو دارای دو طبقه از رنگ است. که رنگ ترمو پایه آب توسط محلول آب و رنگ ترموود پایه روغن توسط انواع تینرهای روغنی رقیق می شود.

کاربردهای چوب ترمو 16 میل ایرانی

چوب ترمو 16 میل ایرانی ( IRANIAN THERMO WOOD ) یکی از محصولات جدیدی است که به تازگی وارد بازارهای صنعت چوب شده است که از در بخش های مهمی مانند صنعت معماری و مهندسی بکار گرفته می شود.

علاو براین در بخش طراحی و نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها و ویلاها نیز بکار می رود.

  • ساخت انواع کلبه های جنگلی و ویلایی
  • استخر، سونا و جکوزی
  • راه پله ؛ راهرو و نرده ها
  • تابلوهای تبلیغاتی ترمو
  • پارکینگ های مدرن
  • اماکن عمومی و تفریحی مانند پارک ها و فضاهای تفریحی
  • کف و کف پوش ، دیوار پوش و سقف پوش های ساختمان
  • آلاچیق ، پرگولا ، تراس ، روف گاردن و فلاور باکس
  • انواع لازم آشپزخانه و میزهای غذا خوری لاکچری

و بسیاری از این نوع موارد که میتوان به راحتی از انواع چوب ترموود برای ساختن انها استفاده ها لازم را برد.

ترموود

میزان مقاومت و استحکام

چوب ترمو ایرانی ( IRANIAN THERMO WOOD ) به دلیل اینکه کشور دچار کمبود مواد اولیه است به ناچارن مواد اولیه از کشورهایی مانند روسیه وارد میشود.

اما با که چوب ترمو ایرانی از لحاظ میزان کیفیت و استحکام شاید در حد و حدود برندهای خارجی و وارداتی نباشد. با این حال نیز از میزان قمیت بسیار مناسبی برخوردار است.

که در دسترس تمامی اقشار جامعه در تمامی مقطع های درآمد می باشد. البته در کل میزان استحکام چوب ترمو بستگی به میزان فشار حرارتی و گرمای وارد شده روی چوب دارد.

که به هر مقدار که فشار و دما حرارتی بیشتری روی ترمو وارد شود. میزان مواد و املاح و ناخالصیهای بیشتری از چوب گرفته میشود.که در نتیجه میزان استحکام چوب بیشتر می شود.

اما به هر مقدار که میزان فشار حرارتی کمتر باشد یک مقدار مواد و املاح و ناخالصی ها در باقی می ماند که باعث کوتاهی عمر در ترمو می شود.

اما در این خصوص، جهت ازدیاد افزایش طول عمر و کاهش عوامل مخرب در ترموود میتوان از انواع رنگ های چوب ترموود استفاده کرد.

رنگ چوب ترموود ایرانی

از زمانی که الوارهای چوب ترموود وارد بازارهای داخلی ایران شده بسیاری از رنگ سازان ایرانی در صدد تولید انواع رنگ ترموود برآمدند که توانستند رنگی را به نام رنگ ترموود ایرانی تولید نمایند.

که در بازارهای داخلی بخصوص در مجموعه …….. به چشم میخورد علاوه بر این بهترین نوع رنگ های چوب ترموود که به نام رنگ چوب ترموود کیم است نیز در این مجموعه موجود می باشد

که ساخت کشور آلمان است و در دو دسته تقسیم بندی میشود.

  • رنگ چوب ترموود کیم پایه اب ( WATER BASE )
  • رنگ چوب ترموود کیم پایه روغن  ( OIL BASE )

که دارای 80 طیف رنگ از مرغوبترین نوع رنگهای موجود در دنیا برخوردار است و که جهت رنگ امیزی انواع ترمووود به کار گرفته میشود.

شما عزیزان میتوانید در صورت تمایل به طراحی منازل و ساختمان هایتان توسط الوارهای چوب ترموود با مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *