کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی ،

توانایی چوب ترموود در محیط زندگی بسیار گسترده است

.کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی طیف وسیعی را دربرمی گیرد. تولیدات مقاوم، زیبا و باکیفیت ترموود می توانند بهترین انتخاب برای تبدیل کردن محیط خانه به محیطی آمیخته با طبیعت است.

ترمووود دارای ظاهر دلنشینی است و از آنجا که در فرآیند تولید آن از هیچ مادۀ شیمیایی استفاده نمی شود،

سازگار با طبیعت است و خطری برای کسانی که در ارتباط با آن قرار می گیرند ندارد. این ویژگی خصوصاً برای اتاق کودکان و کسانی که حساسیت های پوستی یا تنفسی دارند حائز اهمیت است.

ترموود نسبت به چوب حدود %50 رطوبت کمتری دارد و از آنجا که مواد مغذی آن از بین رفته است، دچار کپ و لانه گزینی حشرات و کرم ها نمیشود.

ترمووود نسبت به چوب حدود %50 رطوبت کمتری دارد و از آنجا که مواد مغذی آن از بین رفته است، دچار کپ و لانه گزینی حشرات و کرم ها نمی شود.

این محصول مقاومت بالاتری نسبت به چوب دارد و حتی پس از سال ها استفاده اندازه و شکل آن تغییر نمی کند. شما می توانید بنا به سلیقۀ خود از ترمووود در هر گوشۀ خانه به صورت گسترده یا تلفیقی با متریال دیگر و حتی برای روکش سقف یا کفپوش نیز استفاده کنید

. ترمووود سبک تر از چوب عادی است و بار مردۀ کمتری به شالودۀ ساختمان اضافه می شود

چوب ترموودر چیست

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته .چوب حرارت دیده یا اصلاح شده با حرارت با نام ترموود شناخته شده است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر متوجه شد که اگر چوب با حرارت اصلاح شود ویژگی های مکانیکی و شیمیایی آن بهبود خواهد یافت، از این رو با استفاده از فناوری خاص چوب را در مجاورت بخار آب قرار می دهند تا میزان رطوبت آن کاهش یافته و به زیر 6 درصد برسد و ترموود یک متریال از جنس چوب است که در دمای بالا گرما داده شده و سپس سرد شده ؛ طوری که فرآیندی با حرارت ۱۸۰- ۲۱۵ درجه سانتی گراد همراه بخار و گردش هوا خشک می شود

چوب ترمو جایگزین بسیار مناسبی برای چوب های اشباع می باشد زیرا هیچ گونه ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارد. اصلاح چوب با حرارت دارای مزایا و منافع بیشماری می باشدو مقابل سرما ، گرما ، بارندگی ، رطوبت ، حشرات و هرگونه تغییر شکل در فضاهای داخلی و خارجی مقاوم است و رنگ این چوب نسبت به چوب های معمولی تیره تر، و در وضعیت هایی که مقدار رطوبت هوا تغییر می کند ؛ بسیار پایدارتر است

ترموود بهترین جایگزین انواع چوب طبیعی برای استفاده در فضاهای باز است و مقاومت آن به حدی بالاست که می توان از آن برای پوشش نمای ساختمان نیز استفاده کرد.

کاربرد چوب ترمووود در دکوراس ترمووود غیر سمی، پایدار، مقاوم در برابر فرسایش ایجاد می کند. این متریال مقاوم می تواند در داخل یا خارج از منزل، در هر نوع آب و هوایی استفاده شود. در این مقاله در مورد کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی صحبت می کنیم و فضاهای  داخلی که با ترمووود دیزاین شده اند را نمایش می دهیم.

ویژگی های چوب ترموود

دیگر ویژگی های کاربردی چوب ترموود عبارت است از…

  • دوام بالا و ثبات ابعاد

س از تيمار حرارتي (فرآیند ترمو)، درصد رطوبت چوب به %6-4 كاهش يافته و چوب داراي ويژگي به نام ( تعادل رطوبتي ) مي گردد كه در نتيجه جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محيط اطراف در آن به شكل قابل توجهي كاهش ميابد.

  • مقاوم در برابر پوسيدگي و حمله حشرات

به دليل شكستن و تجزيه همي سلولزها ( زنجيره قندي ) در چوب ترمو شده باكيفيت عالي، اين محصولات منبع مغذي براي حشرات و قارچ هاي مولد پوسيدگي چوب نخواهند بود.

  • فاقد صمغ، خلوص و يكنواختي

هنگامي كه الوارهاي چوبي تحت عمل آوري ترمو قرارمي گيرند، رزين ومواد مضر آن مانند فرمالدهيدها حذف مي گردند، باكتري ها كشته مي شوند.

  • عایق گرما و سرما
    سرعت انتقال گرما در چوب بسیار کم میباشد .شیشه 23 ، سنگ مرمر 90 ، فلز فولاد 1650 و فلز آلومینیوم 7000 برابرحرارت را سریعتر از چوب منتقل می کنند. به همین دلیل از دیرباز از چوب در ساخت خانه ، دستگیره ابزارهای مختلف و پوشش دیوارها ، سقفها و کف و انواع لوازم منزل مورد استفاده قرار میگرفته است.
  • عایق صوتی چوب

از نظر جذب صدا یک عنصر ایده آل به حساب می آید. به همین دلیل اکو و سر و صدا را جذب می کند ، از همین روی از چوب در ساخت سازهای موسیقی و سالن های کنسرت مورد استفاده قرار می گیرد.

  • عایق الکتریکی

چوب یک هادی الکتریکی نیست و الکتریسیته ساکن ، که برای سلامتی انسان خطرناک است و در موادی مانند آهن ، پلاستیک و سایر مواد یافت می شود ، در چوب نیست. به همین دلیل ، چوب همیشه از نظر سلامت انسان در اولویت سایر متریال های ساختمانی بوده است.

تعدادی از موارد استقاده از چوب ترموود

1. نمای چوبی ساختمان (نما چوب)

2. نمای بیرونی ساختمان (نما چوب)

3. کفپوش فضای باز (Decking) و داخلی

4. انواع دکوراسیون داخلی

5. انواع مبلمان فضای باز

6. آلاچیق و پرگولا

7. سایه بان و لوور

8. بام باغ ( روف گاردن)

9. درب و پنجره و زیرسقف

10. سونا و استخر

11. دست انداز نرده

12. کف پله

13. گلدان

14. قرنیز

15. ترموود

قیمت چوب ترموود

با توجه به افزایش شدید قیمت ارز از ابتدای سال تا کنون قیمت انواع چوب ترمو ارائه شده برای انواع چوب ترموود کاملا تابع نوسانات ارزی در بازار میباشد. لذا میبایست برای خرید چوب ترموود، روزانه استعلام انجام شود تا از قیمت دقیق چوب ترمو اطمینان حاصل گردد.قیمت انواع چوب ترمووود که در این جا درج میگردد. بصورت هفتگی به روز میشود. قیمت چوب ترموود با توجه به نوع چوب ترموود (PINE/ASH)، ضخامت چوب ترمو مشخص میگردد.

 

تفاوت چوب ترمووود با چوب معمولی در چیست؟
  • چوب‌های ترمووود بیشتر از چوب‌های معمولی شرایط آب و هوایی را تحمل می کنند.
  • در فرآیند تهیه ترمووود، مقاومت چوب بالاتر از چوب معمولی می شود و نسبت به محیط زیست سازگارتر است.
  • به دلیل دفع رطوبت‌های طبیعی بافت چوب در ترمووود، این چوب مقاومت بیشتری در برابر فرسایش و پوسیدگی دارد.
  • انقباض و انسباط با حذف رطوبت چوب بسیار کاهش می یابد.
  • چوب ترموود در برابر خمیدگی و به اصطلاح تاب برداشتن مقاوم‌تر از چوب معمولی است.
  • به دلیل نبودن هیچ‌گونه صمغ در داخل ترمووودها در برابر حشرات مقاوم ترند.
  • خروج صمغ و رزین و همچنین آب از چوب‌ها ، باعث می شوند تا چوب‌های ترمو شده ، سبک‌تر از چوب های معمولی باشند .
  • بخاطر رطوبت موجود در بافت چوب معمولی با شستشو و جذب آب این چوب ها پوسته پوسته می شوند و ترک می خورند اما چوب ترمووود آب را جذب نمی کند.
نکات مهم در خرید ترموود

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی

لازم است از تولید کنندگان معتبر که مجوز بین المللی اخذ کرده‌اند، خرید نماییم.

.چوب ترمووود استاندارد، دارای یک رنگ بخصوصی است. این رنگ و ظاهر چوب به مدت زمان و میزان درجه حرارتی که در کوره به چوب اعمال شده متفاوت می باشد. بهتر است قبل از خرید چوب های ترمو شده در مورد ویژگی های آنها تحقیق کنید.

با حرارت دادن به چوب تقریبا ترکی بوجود نخواهد آمد. توجه کنید تنها تفاوت ترمووود با چوب معمولی حرارت و بخار دادن آن است و هیچ ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نمی‌شود. بخار آب از چوب در برابر شکستن و یا ترک برداشتن جلوگیری میکند. ترمو کردن چوب کاملا تخصصی انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چوب های ترموود ، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راه های ارتباطی با ما : 09122074352 | 26857360

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *