تایل ترموود چیست

تایل ترموود چیست

در این مقاله میخواهیم راجع به تایل ترموود چیست موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم. که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از مواد و مصالح ساختمانی بشمار میرود. که امروزه در بین تمامی اقشار مردم دنیا رایج شده است .و کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد.

که جهت طراحی نمای داخلی و بیرونی منازل و ساختمانها از ان استفاده میشود. و به دلایل بسیار زیادی جایگذین مواد و املاحی مانند سنگ انواع فلزات و شیشه و اجر نما شده است.

که در گدشته ای نچندان دور از انها به عنوان یکی از مواد و مصالح بسیار مهم در نمای ساختمان بکار میرفت.

از انجایی که چوب در طبیعت اطراف و جنگلات به صورت انبوه موجود میباشد .از اینرو جنگلات و درختان از بیش از هزاران سال است که موجود میباشد. حتی قبل از نسل بشر که با امدن انسانها اولیه از این مواد موجود در طبیعت به نحوه های متفاوتی بکار گرفته شده است.

و بعدها سبب به وجود امدن تمدن های بزرگی مانند تمدن مصر باستان و از قبیل این موارد شده. که مصریان باستان از چوبها در ساخت کلبه های خودشان و همچین برای ساخت تخت های روان و ارابه های کالسته مورد کاربرد قرار میگیرفت.

اما امروزه با رشد و پیشرفت در تمامی عرصه های صنعتی باعث شده .تا روش های جدید بکارگیری از انواع چوب درختان جای گذین روشهای قدیمی و باستانی شود.

چوب های عادی درختان

که مسبب این همه نیز ساخت انواع ماشین الات و ابزار آلات جهت بکارگیری از چوب و همچنین تغییراتی که به زیر ساخت خود چوب درختان ایجاد شده باعث شده تا کاربردهای ان نیز تغیرات چشم گیری داشته باشد.

اما تغییراتی که به چوب وارد شده این است .که چوب های عادی درختان که از قطع شدن انها به دست می آید. توسط دستگاههای کاملا مدرن و پیشرفته تجذیه شده و به ساختار ان تغیراتی صورت میگیرد.  باعث تقویت بخشی به سطح چوب میشود .

محصول به دست امده را چوب ترمود مینامند.این محصولات امروزه یکی از مهمترین محصولات و فراورده های چوب میباشد. که از ان در بخش های مختلفی بکار میرود.

الاخصوص این محصولات در کشورها و مناطقی که تابستان بسیار سرد و زمستانی طاقت فرسا دارد .بیشترین استفاده ها را از چوب ترموود دارند.

چرا که بکار گیری از این مواد باعث شده تا کلبه ها در زمستان با مقدار سوخت بسیار کم در مدت زمان بیشتری گرمای خود را حفظ کند.

اما بکار گیری از مواد دیگر الارغم نیاز به مقدار بیشتر سوخت میباشد. گرما را نیز در خود حفظ نمیکنند. و همراه نیازمند به سوخت انرژی میباشد.

و میزان با تجذیه شدن مواد و املاح چوب مانند صمغ و آب و مواد معدنی ان در واقع راه را بر تمامی عوامل مخرب مانند نفوذ حشرات و موریانه ها ، پوسیدگی در برابر نور خورشید، عوامل مخربی مانند باد و باران و باد؛ تغییرات وضعیت اب و هوایی و بسیاری ازموارد دیگر مقاومت میباشد.

مقاومت چوب

میزان مقاومت چوب نیز بستگی به میزان تجذیه پذیری دارد. یعنی اینکه به هر مقداری که آب  صمغ و مواد معدنی چوب و موجودات ذربینی آن از بین برود. در واقع تمامی منبغ تغذیه موجودات دیگر را از بین برده و چوب ترموود غیره قابل نفوذ برای این موجودات میشود.

اما در صورت اینکه مقدار مواد و املاح چوب در ان باقی بماند .میزان اسیب پذیری در چوب نیز بالا میرود .در نتیجه میزان مقاومت در ان کاهش یافته و هر نوع خطری ترموو را تهدید میکند.

و در کل یکی از دلایل موفقیت در چوب ترمود فنلاندی نیز همین موضوع میباشد. که میزان رطوبت و مواد موجود در ان به مقدار زیادی تجذیه میشود. و از میزان 100 در صد رطوبت فقط حدود 7 در صد از این میزان باقی میماند.که یعنی یک شکل دهی کامل را به انجام رسیده است.

جهت کسب اطلاع بیشتر در راتباط با موضوع تایل ترموود چیست بی عنوان ( خرید رنگ ترموود، چوب ترمو ، ترموو ایرانی ، ترمووو فنلاندی ، نصب و اجرای ترمود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *