محصول چوب ترمو 19 میل ایرانی

چوب ترمو 19 میل ایرانی

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترمو 19 میل ایرانی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم. که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود ایرانی یکی از مواد و مصالح ساختمانی است که به تازگی وارد ایران شده است .و از آنجایی که این مواد امتحان بسیار خوبی را در بسیاری از کشور پس داده. و مورد استقبال بسیاری از کاربران و بخصوص مهندسین و معماران صنعت ساختمانی نیز قرار گرفته است.

سبب شده تا محققین و اندیشمندان ایرانی نیز این مواد را در انواع و ابعاد مختلف تولید و به بهرهبراداری برسانند. محصولات چوب ترمو ایرانی نیز با در نظر داشت فرایند علمی و پژوهشی صورت می گیرد.

یعنی نحوه ساخت و تولید آن با محصولات دیگری از قبیل ترمو فنلاندی و ترموود خارجی هیچ گونه تفاوتی ندارد. فقط تنها فرقی که دارد در مواد اولیه آن است. که متاسفانه به دلیل کمبود مواد اولیه و تولید آن در داخل به ناچار همه ساله از کشورهای همجوار و همسایه مانند: کشور روسیه ، گرجستان ، کره جنوبی ، هند و چین ، فنلاند و…  وارد می شود.

که البته نا گفته نماند که بیشترین مقدار وارد چوب ایران برای به گردش درآوردن چرخه صنعت چوب ایران از روسیه وارد میشود.

علت واردات الوارهای چوب روسی

چوب روسی یکی از مواد مهم و پرکاربرد و مستحکمی است. که شهرت جهانی دارد و در واقع یکی از دلایل اصلی در وارادات الوارهای چوب روسی همین موضوع می باشد.

در درجه دوم چوب روسی از انواع و اقسام مختلفی برخوردار است .که علاوه بر اینکه می توان در صنعت چوب ترمو مورد کاربرد قرار داد در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد فراوان دارد.

و در حقیقت الوارهای چوب روسی یکی از مواد و منبع مهم در صنعت چوب ایران قلمداد می شود. تولید این الوارهای در روسیه از اول ماه اردیبهشت ماه آغاز و تا و تا اواخر آبان ماه به طول می انجامد که بعد از ماه به دلیل سرمای بیش از حد جنگلات کارگران قادر به ادامه کار در این جنگلات نیستند.

اما بعد تولید الوارهای چوب بعد از برش درختان به مدت 3 الی 4 هفته در حالت قرنطینه نگهداری میشوند که تمامی باکتری ها و مواد مضر ان به طور کلی از بین برود و بعد از ان پروسه صادرات ان به ایران انجام میشود.

همانطوری که عرض شد چوب روسی یکی از مهمترین مواد در صنعت چوب ایران محسوب می شود که از ان در بخشهای مهمی بکار میرود. که از جمله مهمترین انها نیز ساخت انواع چوب ترموود ایرانی از این نوع مواد اولیه است.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترموود ایرانی یکی از مواد و مصالح ساختمانی ساخت داخل کشور است. که از انواع چوب درختان کاج ، صنوبر ، راش ، بلوط و غیره تولید می شود.

که انواع و اقسام این مواد در بازارهای داخلی به دلیل اینکه نسبت به اجناس وکالاهای خارجی هیچ گونه تکس و گمرکی بر آن  وضع نمی شود. باعث شده تا میزان قیمت آن ارزانتر از بسیاری از چوب ترمو ساخته شده توسط کمپنی های خارجی باشد.

اما در این راستا یگانه مشکلی که وجود دارد .این است که در برخی از موارد واردات محصولات چوب روسی با تاخیر صورت میگیرد که این امر باعث یک دگرگونی در صنعت چوب و اقتصاد کشور می انجامد که خبر خوشایندی نیست.

چرا که در صورت کاهش واردات مواد روسی باعث میشود. تا میزان تولیدات ترموود ایرانی نیز کاهش یافته و موجودی بازار ترمو ایران نیز با کاهش روبه رو شود.که در نیتجه میزان قیمت چوب ترمو ایرانی افزایش چشم گیری را نشان می دهد.

اما در صورت افزایش میزان واردات الوارهای چوب روسی سبب افزایش تولیدات در ترمو می شود .که موجودی بازارهای چوب ترمو ایران نیز بالا میرود . باعث می شود تا میزان قیمت ترمو در بازارهای ایران دچا کاهش شده و در دسترس تمامی اقشام جامعه قرار بگیرد.

این موضوع در حالیست که با انکه چوب ترموود ایرانی از مواد اولیه چوب روسی تولید میشود. اما به جهت اینکه فرایند تولید ان در داخل صورت میگیرد به همین دلیل محصولات حاصله را چوب ترمو ایرانی مینامند.

این محصولات مانند بسیار از محصولات دیگر از کیفیت و مرغوبت خواص خود را دارد. اما به این معنا نیست که کیفیتی بالاتر از کیفیت الوارهای چوب ترمو فنلاندی را داشته باشد.

تفاوت چوب ترموود ایرانی با فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی یکی از مواد و املاحی بسیار مشهور و معتبری است .که در واقع تمامی بازارهای داخلی و خارجی بخصوص کاربران و مشتریان پرو پا قرص آن بسیار خوب با این محصولات آشنا هستند.

که علاقمندان و کاربران خواص خود را دارد، این نوع ترموود از مرغوبترین نوع چوب درختان جنگلات فنلاند به دست می آید. و مواد اولیه آن نیز در داخل تولید میشود.

در ضمن فرایند تولید ترمو فنلاندی با دستگاه های کاملا مدرن و پیشرفته صورت میگیرد. و همیشه سطح کیفیت ان توسط ابر کامپیوترها کنترول و چک میشود.

که تمامی پروسنل این شرکت با درارت و احساس مسئوولیت در غبال محصولات به دست امده سعی دارند. تا همیشه یک مواد استثنایی را به بازارهای ارائه کنند.

و در کل به همین دلیل است که الوارهای چوب ترمو فنلاندی هم از کیفیت خواصی برخوردار است .و هم از علاقمندان بسیار و دلیل خوبی برای شهرت و اعتبار این محصولات قلمداد می شود.

چوب ترمو ایران

اما چوب ترمو ایران علاوه بر اینکه با مشکلات کمبود مواد اولیه مواجه هست. شرکت های زیادی بدون در نظر داشتن استاندارد های بین المللی اقدام به تولید و ساخت ان اقدام کردند.

و این موضوع در حقیقت ضربه محلکی بر پیکر ان عده از تولید کنندگانی است .که با احساس مسئوولیت و به شکل کاملا اصولی و مدرن این محصولات را تولید میکنند.

و از جمله مهمترین موضوع تفاوت بین ترمو ایرانی با ترمو فنلاندی میزان کیفیت آن است. که تولید کنندگان فنلاندی در واقع چیز حدود بیش از 9 دهه تجربه در راستای تولید با کیفیت ترین محصولات ترموود در دنیا را دارد.

که نه تنها چوب ترمو ایرانی بلکه بسیاری از ترمو خارجی نیز قادر با رقابت با ترمو فنلاندی نیستند.

چوب ترموود ایرانی یک مواد کاملا طبیعی و زیبا است. که از ان دربخش های مهم ساختمانی و طراحی نما بکار میرود. که به دلیل اینکه یک محصول داخلی قلمداد میشود.

میزان قیمت ان نسبت به انواع دیگر ان ارزانتر است. و چنانچه شما عزیزان تمایل به استفاده از این محصولات در ساختمان ها و منازلتان هستید میتوان همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *