خواص چوب ترموود

خواص چوب ترموود

در این مقاله میخواهیم راجع به خواص چوب ترموود موضوعات جالبی را بریتان ارائه نماییم ، که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید 

اما امروز دیگر با تغییرات و وجود علم و فن آوری نوین و دستگاه های پیشرفته محققان از این سرمایه طبیعی و نعمت خدا دادی به نوع میکانیزم و بسیار پیشرفته ای از ترموود استفاده و بکار میگیرند . 

و برای اینکه از چوب به نحوه احسنت استفاده کنند ابتدا به فکر تجذیه و اصلاح چوب افتادن با بتوانند.با ایجاد تغییرات در ساختار چوب ترموود حد اکثر استفاده ها را در زمینه های مختلف از این محصول داشته باشند . 

برای همین یک نوع چوب را که از درختان کاج و صنوبر به دست میایدبا دستگاهها و کوره های مختص و بدون بکار گیری از کمترین مواد شیمیایی با قرار دادن چوب در دمای بالا و وارد نمودن فشار زیاد به ساختار و جدا های داخلی آن توانستند.تمامی ناخالطیهای آن را تجذیه نموده و  نتیجه حاصله از این فرایند را تهیه و تولید چوب ترموود نامیدند .

اجرای پروژه کاری ترموود

نحوه بکار گیری از چوب ترموود برای ساختن یک‌محوطه

برای ساختن و طراحی دیوار ها در ساختمان ابتدا محوطه توسط اشخاص مجرب و کار ورزیده محیط آن متراژ شده .و دیوار ها و اطراف پنجره ها را با یک نوع پروفایل فلزی قالب بندی نموده و قالب ها را با پیچ های مخصوص به دیوار ها متصل کرده. و بعد از آن از یک نوع چوب روسی که از مقاومت زیادی نیز برخوردار است. برای نصب روی قالب های فلزی به اندازه های چوب های ترموود بسته بندی میشود . 

و بعد از آن ترموود ها با کمک کلپ ها و پیچ های مخصوص به این کار در محوطه ها به صورت یک نواخت نصب میشود .

که در نهایت یک دیواری از چوب ترموود تشکیل میشود .

کاربردهای چوب ترموود

چوب ترموود به دلیل به دست آوردن شهرت و همچنین امتحان خوبی که داده است. امروزه جایگزین بسیاری از مواد و مصالح ساختمانی دیگر ی مثل سنگ‌و فلزات و شیشه و همچنین الکوبان که زمانی از این نوع فلز برای طراحی و نماهای ساختمان ها و دفتری و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرفت شده است . 

و از آن در ساخت خانه های ویلایی و نمای ساختمانها

و شرکت ها .

برای ساخت نرده ها و را پله ها 

 ساخت کف و کفپوش ها 

 استخرها و سوناها

 کلبه ها و خانه های جنگلی 

قهوه خانه ها و محوطه های سنتی و هتل ها 

 میز نیمکت و نمای داخلی دفاتر کاری 

  و طراحی پارک ها و محوطه های تفریحی . 

 الاچیق 

 سقف و سقف پوشها

 صنایع دستی و صنعتی .

و برای ساخت بسیاری از این قبیل موارد مورد استفاده و بهرهمندی قرار می‌گیرد .

نحوه اجرای کاربرد چوب ترموود 

برای ساختن و طراحی های داخلی منزل ابتدا باید طراحی و رنگ مورد نظر خود را نقشه کشی کرده. تا قبل از استفاده و به کارگیری از ترموود و یا رنگ آن طرح مورد نظرمان را مشاهده کنیم .که آیا مورد پسند و سلیقه ما هست یا خیر .

و بعد از آن میتوانیم با بکارگیری ترموود طرح خویش را پیاده کنیم 

برای مثال از لوازم اشپزخانه قفصه ها و میز غذا خوری و صندلی ها را از این نوع چوب ترموود بسازیم .

برای طراحی دیوار ها به ارتفاع یک متری از چوب ترموود بکار بگیرید .و همینطور برای میز ها وصندلی ها و مبل های راحتی قاب های عکس از این قبل مورد استفاده قرار دهیم .و در نهایت کار که از اهمیت خواصی برخوردار است اینکه انتخاب رنگ ها متناسب با رنگ دیوار ها و لوازم اطراف آن را در نظر داشته باشیم . تا یک محیط ارام بخش و زیبایی را طراحی و ساخته باشیم .

تفاوت چوب نمای با چوب نمای متفرقه 

چوب نما ترموود با برخورداری از بهترین و مدرنترین دستگاههای پیشرفته در عرصه ساخت و تولید یکی از بهترین نوع چوب نما در داخل کشور میباشد.

که دارای خواص و ویژگیهای خواصی از جمله دارای گره های پروانه ای و گره گرد میباشد .که این نوع نقش و نگار به زیبایی و طراوت چوب نما افزایش خواصی بخشیده است .

همچنین به دلیل تکامل فرایند این نوع محصولات با دستگاه های کاملا پیشرفت میزان کیفیت و استحکام آن نیز نسبت به دیگر چوب ترموود بیشتر بوده .و حتی قادر به رقابت با چوب های ترموود خارجی و چوب های نما ترموود متفرقه نیز میباشد .

با پیشرفت علم و فن آوری در عرصه های صنعت ساختمان سازی و معماری استفاده از این محصولات نیز تغییر کرده .و بسیار مدرن شده طوری که محققان در صدد این امر برامدند که نوعی چوب ابداع کنند که از  حجم و وزن کم و در حین حال از میزان مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد.

و با تحقیقات و پژوهشی که محققان ایرانی انجام دادن توانستند چوب ترموود ایرانی را تهیه و تولید کنند.

که این نوع چوب یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترموود در سراسر ایران  میباشد.

که از خواص بسیار ارزنده ای برخوردار میباشد

مانند :

عایق خوب برای حفظ گرما و سرما

حجم وزن کم و سبک بودن

تمیز بودن در هنگام اجرای کار

حمل و نقل آسان و راحت

برخورداری از رنگ و طراوت طبیعی

برخورداری از ابعاد و اندازه های متفاوت

کاربرد و کارایی مفید

محافظ حرارتی گرما و سرما

و همچنین از انواع الوارهای چوب ترموود می‌توان به راحتی انواع تایل ترموود را ساخت. که کاربرد تایل ترموود در کف پوش ها و دیوار پوشها بسیار کاربرد دارد.

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با خواص چوب ترموود ( خرید چوب ترموود، رنگ ترموود، ترمووود ایرانی، ترمود فنلاندی، نصب و اجرای ترمو )همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *