محصول چوب ترمو 26 میل ایرانی

.چوب ترمو 26 میل ایرانی

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترمو 26 میل ایرانی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم .که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود ایرانی یکی از مواد و مصالح ساختمانی و  همچنین محصولات بسیار مهم و پر کاربردی است. که به تازگی وارد بازارهای داخلی شده است. ولی این محصولات مدتهاست که در بازارهای خارجی مورد خرید و فروش و کاربرد در بخشهای مهم ساختمانی قرار می گیرد

برای مثال :

از ابعاد چوب ترمو 26 میل ایرانی برای ساخت و طراحی انواع کف و کف پوش بکار میرود. و طراحی آن طوریست که به صورت استاندارد و متناسب با محیط کاربردی آن یک چنین ابعاد و اندازه های طراح ریزی شده  است.

که برای اولین بار توسط محققان و اندیشمندان استونیایی که متشکل از یک گروه تحقیقاتی در رابطه با حفاظت از محیط زیست و جنگلات بوده طی اعمال فرایند علمی پژوهشی که روی چوب درختان انجام دادند توانستند. تا یک نوع مواد با کیفیت را تولید و مورد بهرهبرداری قرار دهند.

اما به دلیل اینکه کشور استونی درگیر مسائل زیاد سیاسی و اقتصادی بوده نتوانسته. تا این محصولات را به نحوه احسنت گسترش ببخشند.

و باعث شده تا کشور همسایه آن فنلاند از کشور استونی در راستای تولید چوب ترموود پیشی بگیرد .و یکی از مواد و متریال مهم ساختمانی است.

مورد نیاز مردم سراسر دنیا بوده که به عنوان چوب اصلاح شده ترمووود نامیده می شود. که با تولید کیفیت بالا و به نحوه احسنت به بازارهای جهانی معرفی و عرضه شده است.

بعد از این موضوع و کاربرد این محصولات به نتایج مطلوبی دست یافتند. و باعث شد تا با استقبال چشم گیر اغلب مردم و مشتریان این محصولات روبه رو شود.

به همین دلیل تولید کنندگان چوب ترموود فنلاندی مقدار تولید شان را افزایش داده. و باعث شده تا با این روند انواع چوب ترمووود راهی بازارهای سراسر دنیا شود.

اما نحوه تولید چوب ترموود فنلاندی از انجایی که کشور فنلاند از آب وهوای مساعدی برخوردار است .و همچنین جنگلات انبوهی را نیز در اختیار دارد.

استحکام و مقاومت چوب

سبب شده تا از چوب درختان این جنگلات انواع مرغوب و با کیفیت آن انتخاب و برش شود.

که این الوارهای برش شده را به مدت 3 الی 4 هفته در آب های آزاد و رودخانه ها نگهداری می شود .تا تمامی لایه ها،سلولها و همچنین بافت های چوب خیس و آب دیده شود.

و در مرحله بعدی تمامی الوارهای توسط ماشین آلات مدرن و پیشرفته به اندازه های معین و استاندارد برش شده .و وارد کوره های مختص به تولید ترموود می شود.و در انجا به دلیل فشار و حرارتی که بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی انجام می شود.

باعث شده که به میزان قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند آب ، صمغ و مواد معدنی و موجودات ذربینی و بخصوص مواد نالخالصیهای دیگر موجود در چوب از بین برود.

این امر سبب شده تا از مقدار وزن و حجم چوب گرفته شود و به میزان استحکام و انعطاف آن افزایش یابد.و در نتیجه محصول به دست امده را به نام چوب ترمو نامیده میشود.

که به دلیل برخورداری از رنگ زیبا طبیعی قهوه ای روشن و تیره ، خواص و مزایایی بیشمار و استحکام و مقاومت بیش از چندین برابر از انواع چوب معمولی باعث شده .تا علاقمندان و مشتریان زیادی را در مدت زمان کمی به خود جذب نماید.

و از انجا که با تغییر آوردن در میزان فشار حرارتی، تغییرات فیزیکی روی چوب صورت میگیرد. بنابراین موضوع متقاضیان و مشتریان این محصولات به دلخواه خودشان میزان حرارت و گرمای بخار آب را تعیین می کنند.

فشار حرارتی

که در برخی میزان فشار حرارتی به 115 الی 125 درجه سانتیگراد و برخی نیز مقدار فشار حرارتی وارده .بر آن به بیش از 230 درجه می رسد که باعث می شود .تا شکل و رنگ چوب ترموود به متناسب با حرارت وارده تغییر داشته باشد.

اما نوع چوب ترمو تولید شده با فشار کمتر یعنی چیزی حدود 115 الی 125 درجه را چوب اصلاح شده ترمو متوسط مینامند. و نوع ترمو تولید شده با فشار بالا آن که حدود 230 درجه حرارت داده می شود را چوب ترمو شدید می نامید.

این دو نوع ترموود متوسط و ترموود شدید علاوه بر اینکه دارای رنگ زیبا و طبیعی هستند. از خصوصیات ارزشمندی نیز برخوردار میباشد.

خصوصیات منحصر بفرد موجود در چوب ترموود

الوارهای چوب درختان به صورت عادی نیز دارای خصوصیات بارزی هستند که زمینه و با اهمیت بودن این محصولات را در طبیعت فراهم ساخته است.

در واقع ویژگیهایی موجود در الوارهای چوب بیشمار است که برخی از انها واقعا خارج از تصور انسان است .برای مثال : یکی از خصوصیات ارزشمند چوب درختان این است. که وجود شان در جنگلها باعث زیبایی و طراوت فراوان در محیط زیست و فضای اطراف می شود.

و علاوه براینکه زیبایی دارد وجود شان باعث میشود .تا هوای آلوده را جذب کرده. و دی اکسید کربن آنرا گرفته و اکسیژن را که یکی از گازهای مهم و حیاتی برای انسان ها بشمار می رود. را تولید و به فضا منتشر کند.

و اگر بخواهیم عمیق تر به موضوع بیندیشیم .و به خواص و مزایای موجود در الوارهای چوب درختان نگاهی بیندازیم خواهیم دید. که چوب درختان و در واقع منبع ارزشمندی برای رشد بقای بشری و نسل انسانها نقش بسیار با اهمیت و مهمی را در عهده دارد.

که یگانه مواد و املاحی بوده که سرراه بشر قرار گرفته تا بتواند. با استفاده از این محصولات به رشد و توسعه این چنینی برسد.

و طوری که مستحضر نیز هستید .امروزه روشها و راهکارهای بسیار جدیدی برای استفاده از این مواد فراهم شده. که روز به روز رو به گسترش است.

الوار های چوب

و در واقع امروزه این مواد زندگی انسان را علاوه بر تحولات زیادی که ایجاد کرده است. آن را تحت سلطه خود نیز درآورده است.

طوری که شاهد هستیم اغلب اشیاء و اجسام موجود در اطراف ما انواع الوارهای چوب درختان ساخته شده است

چوب ترموود ایرانی و فراورده های آن از جمله محصولات تولیدی داخل کشور است .که به دلیل اینکه میزان قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد علاقمندان زیادی رابه خود جلب کرده است .

این نوع مواد یکی از مواد و املاح ساختمانی است .که به تازگی توسط محققین کشور تولید میشود. و در صورت تمایل برای بکار گیری از این نوع ترمو در ساختمانها و منازلتان میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *