چوب ترموود دربند

چوب ترموود دربند

چوب ترموود دربند

امروزه زیباسازی نماهای داخلی و بیرونی ساختمان‌های مسکونی، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

تعداد زیادی از آن‌ها از نماهای سنگی برای زیباسازی استفاده کرده و بسیاری از آن‌ها به نماهای دیگر، مانند نمای چوبی روی آورده‌اند.

شاید بتوان دلیل روی آوردن مردم به زیباسازی نمای محل سکونت خود را تنها در روح بخشیدن به محیط خانه تعریف کرد، زیرا امروزه از هرروشی برای آرامش روح و روان استفاده می ‌شود.

بی­شک استفاده از عناصر موجود در طبیعت، به آرامش انسان­ها کمک بسیاری کرده و به همین دلیل است که توجهات مردم به استفاده از چوب در نماهای داخلی و بیرونی منازل مسکونی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

چوب ترموود یکی از بهترین گزینه‌هایی است که از آن برای نماهای داخلی و بیرونی استفاده می ‌گردد.

در این مطلب از سایت موگو وود که از مراکز بزرگ فروش چوب ترموود دربند است، به بررسی دقیق­تر چوب ترمو می پردازیم.

 

چوب ترموود دربند

چوب ترموود دربند

شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که چوب ترموود چه نوع چوبی است؟

چوب ترموود به نوع خاصی از چوب اشاره دارد که در ساخت آن از حرارت بسیار زیادی استفاده شده است؛ حرارتی بین 190 تا 212 درجه سانتی‌گراد.

استفاده از مکانیزم حرارت بالا، علاوه­بر آنکه باعث استحکام بخشیدن و ماندگاری طولانی مدت چوب می‌ شود، حشرات و موریانه‌های موذی را نیز ازبین می‌ برد.

همچنین، باعث ثبات رنگ و شکل در چوب ترمو می‌ گردد و استفاده از آن را برای سالیان دراز میسر می ‌سازد.

 

انواع چوب ترموود

چوب ترموود دربند

چوب ترموود را می ‌توان در سه نوع ترموود فنلاندی، ترموود خارجی و ترموود ایرانی طبقه­بندی کرد.

این چوب‌ها با توجه به تفاوت‌هایی که در ظاهر و کاربرد دارند، طرفداران متفاوتی داشته که هرکدام متناسب با نیاز خود به استفاده از آن‌ها اقدام می‌ کنند.

در ادامه به بررسی هر سه نوع از چوب ترموود پرداخته خواهد شد.

  • چوب ترموود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی را می ‌توان بهترین نوع از چوب ترموود معرفی کرد.

این چوب به دلیل آنکه طول عمر 20 سال به بالا داشته و کاربردهایش فراوان بوده و محدودیتی از لحاظ آب و هوایی ندارد، به­عنوان بهترین نوع از چوب ترمووود معرفی شده است.

در رابطه با مشخصات ظاهری چوب ترموود فنلاندی باید گفت که رنگ اصلی بکار رفته در این چوب، رنگ اصلی خودش بوده و شاخه‌های آن در اندازه‌های مختلف 3، 60/3 و 4متر است.

همچنین شاخه‌های این چوب دارای ابعاد 16، 19، 26، 42 میل و بیشتر می ‌باشد.

این نوع از چوب ترموود قابلیت شیار زدن را دارد و این شیارها را می‌ توان در سه نوع  utv، uts و شیار از روی چوب ایجاد کرد.

از دیگر مشخصات ظاهری چوب ترموود فنلاندی می ‌توان به مواردی چون داشتن پروانه، نداشتن ترک و سوراخ، عدم وجود تاب در شاخه‌ها و برقراری ثبات رنگ شاخه‌ها در حین رنگ­آمیزی اشاره کرد.

این چوب‌ها محصولاتی وارداتی هستند و در حال حاضر موجودی آن‌ها در بازار کم است.

شما می توانید از مجموعه موگو وود که یکی از معتبرترین فروشگاه­های فروش چوب ترموود دربند است، چوب ترموود فنلاندی را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

  • چوب ترموود خارجی

چوب ترموود خارجی یکی دیگر از انواع محصولات چوب ترموود است که در مجموعه موگو وود که از با سابقه­ترین فروشگاه­های فروش چوب ترموود دربند می باشد، می توانید تهیه نمایید.

این چوب انواع مختلفی دارد که از مهمترین آنها ترکیه‌ای، گرجستانی، استونی و…. است.

در این مطلب منظور ما از چوب ترموود خارجی، چوب ترموود خارجی از نوع استونی است.

چوب ترموود استونی از ویژگی‌هایی برخوردار است که شباهت بسیاری به ترموود فنلاندی دارد و وجود تفاوت‌هایی در آن، آنرا با چوب ترموود فنلاندی متمایز کرده است.

شباهت‌های این دو نوع چوب ترموود را می ‌توان به دلایلی چون برخورداری از طرح و رنگ زیبا، استحکام بالا، شاخه‌های بدون تاب، ثبات رنگ شاخه‌ها در حین رنگ­آمیزی اشاره کرد.

استفاده از چوب ترموود استونی در مقایسه با ترموود فنلاندی، از محدودیت‌هایی برخودار است.

به عنوان مثال، این چوب‌ برای مناطقی که برف و باران شدیدی دارد، مناسب است و مقاومت خوبی هم دارد، اما مقاومت آن در مقایسه با مقاومت ترموود فنلاندی کمتر است.

 

  • ترموود ایرانی

سومین نوع از چوب ترموود، چوب ترموود ایرانی  است. این چوب در مقایسه با انواع فنلاندی و استونی از تفاوت‌هایی در ظاهر و کاربرد برخوردار است.

به طور مثال، چوب ترموود ایرانی، رنگی به مراتب روشن­تر از ترموود فنلاندی دارد.

زمانی که به رنگ­آمیزی شاخه‌های این نوع از چوب پرداخته می ‌شود، در نهایت، رنگ شاخه‌ها متفاوت از یکدیگر خواهد بود در حالیکه در ترموود فنلاندی رنگ شاخه‌ها پس از رنگ­آمیزی ثابت می‌ ماند.

چوب ترموود ایرانی برای استفاده در محیط‌های بیرون از محدودیت‌هایی برخوردار بوده، در حالیکه استفاده از ترموود فنلاندی در محیط‌های بیرون محدودیتی ندارد.

این چوب‌ها برخلاف ترموود هلندی از ابعاد استاندارد برخوردار نیستند و شاخه‌ها تاب، ترک و سوراخ دارند.

عمر مفیدی که برای ترموود ایرانی در نظر گرفته شده است، 4 سال به بالا است.

این چوب‌ها تولید داخل هستند و در سه درجه کیفیت 1، 2 و3 تقسیم‌بندی شده که درجه 1 آن بهترین نوع چوب ترموود ایرانی است و از قیمت بیشتری هم برخوردار می ‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با شماره تماس های موگو وود (برترین فروشگاه چوب ترموود دربند) تماس بگیرید.

 

  • مقایسه سه نوع چوب ترموود فنلاندی، استونی و ایرانی

با توجه به مطالبی که در رابطه با انواع چوب ترموود گفته شد، باید بگوییم که براساس دو پارامتر کیفیت و قیمت، چوب ترموود فنلاندی در رتبه اول قرار گرفته و دو نوع چوب ترموود استونی و ایرانی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار می ‌گیرند.

 

تایل ترموود

یکی از مواردی که در استفاده از متریال‌ها در معماری جدید مورد استفاده قرار گرفته است، تایل ترموود است.

تایل ترموود به دلیل آنکه قابلیت نصب و جداسازی آسان دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تایل ترموود را تنها با یک سبد پلاستیکی، چند عدد پیچ و مهره و چوب ترمووود می‌ توان در ابعاد 30*30 یا 40*40 تولید کرد و در لابی، کف، بغل استخر و… استفاده نمود.

لازم به ذکر است که تایل ترموود را با هر سه نوع چوب ترموود می ‌توان ساخت. (خرید و سفارش تایل ترموود از فروشگاه بزرگ فروش چوب ترموود دربند به صورت 24 ساعته).

 

انواع رنگ ترموود برای چوب‌های ترمو

به طور کلی از دو نوع رنگ پایه آب و پایه روغن برای رنگ ترموود  استفاده می ‌شود. متناسب با جایی که این چوب‌ها مورد استفاده قرار می گیرند، باید به نوع رنگ آن دقت کرد.

برای مکان‌های باز بهتر است از چوب‌هایی استفاده گردد که در آن از رنگ پایه آب استفاده شده باشد.

در رنگ‌های پایه آب به دلیل نبود تینر، نور خورشید باعث تغییر رنگ چوب‌ها نشده و آن‌ها را سوخته و سیاه نمی‌ کند.

با توجه به همین دلیلی که ذکر شد، از چوب‌هایی که در آن از رنگ پایه روغن استفاده شده است، برای نماهای داخلی استفاده می ‌گردد تا از نور خورشید مصون باشند.

 

کاربردهای چوب ترموود

از جوب ترمو برای کاربردهای مختلفی استفاده می ‌گردد؛ همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، از این نوع چوب برای نمای درونی و بیرونی ساختمان‌ها استفاده می ‌گردد.

به طور مثال از این چوب برای کف، نما، استخر، سونا، جکوزی، روف گاردن، فضای داخلی، دیوار، سقف، قفسه، تایل ترموود، ساخت آلاچیق چوبی و… استفاده می‌ شود.

برای خرید چوب ترموود دربند و دریافت مشاوره، همین حالا با متخصصان مجموعه موگو وود تماس بگیرید.

 

قیمت چوب و محصولات ترموود

یکی از مسائل مهمی که در رابطه با چوب ترموود باید در نظر گرفته شود، قیمت آن و محصولات مرتبط با این چوب است.

بهتر است بدانید که محصولات مجموعه موگو وود که از برترین فروشگاه­های فروش چوب ترموود دربند محسوب می شود، از قیمت ثابتی برخوردار نبوده و مرتبا به­روز می ‌گردند.

 

کلام آخر

همانطور که از مطالعه این مطلب متوجه شدید، یکی از مواردی که باعث زیبایی نمای ساختمان‌ها شده و باعث آرامش روح و روان می‌ شود، استفاده از چوب است.

از میان چوب‌های موجود، چوب ترموود به دلیل آنکه از مقاومت بالا و استحکام زیادی برخوردار است، انتخابی مناسب برای بکارگیری در نمای بیرونی و درونی ساختمان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت چوب ترموود و محصولات آن، همین حالا می توانید با ما تماس بگیرید.

راه­های ارتباطی با ما:

09122074352 | 26857360

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *