چوب ترمو فنلاند

چوب ترمو فنلاند

چوب ترمو فنلاندی ، چوب طبیعی است که با روش های حرارتی پیشرفته ترموو شده. و از استحکام و قدرت بیشتری نسبت به چوب های طبیعی دیگر برخوردار است. انسان از ابتدا تا زمان حال استفاده زیادی از چوب کرده است،

یکی از بهترین گزینه ها برای تولید محصولات و یا استفاده از چوب برای دکوراسیون و یا فضا های باز میتواند چوب ترمو فنلاندی باشد.

برای شناخت بهتر چوب ترمو فنلاندی و مزیت ها و کاربرد چوب ترمو تا پایان مقاله همراه ما باشید.

قیمت و خرید ترموود فلاندی

چوب ترمو چیست ؟

ترمو فنلاندی و یا چوب ترمو همان چوب  طیعی است که در اثر حرارت ساختار سلولی ان تغییر کرده است .این کار  باعث بهبود استحکام و کیفیت بالای چوب میشود ، همچنین با انجام این کار میزان رطوبت چوب به حداکثر میرسد،

در نتیجه عمر چوب افزایش میابد زیرا دیگر شرایط مناسب برای رشد قارچ و کپک ها وجود ندارد

علاوه بر این موارد چوب ترمو فنلاندی ظاهری زیبا و ثبات رنگی دارد .

چوب ترمو فنلاندی ؛بهترین جایگزین برای انواع چوب های طبیعی دیگر است. زیرا مقاومت ان به حدی بالا است که میتوان از آن برای نمای ساختمان و دکوراسیون های خارجی نیز استفاده کرد.

چوب ترمو بیشتر بصورت یک محصول فنلاندی شناخته شده است. اما  این محصول نمونه های ایرانی و خارجی دیگری نیز دارد .

مزایایی چوب ترمو فنلاند

  • چوب های ترمو فنلاندی  وزن بسیار سبکی دارند و نگهداری، نصب و استفاده از آن ها به راحتی انجام می شود.
  • رنگ چوب ترمود فنلاندی  ثابت است و اگر در معرض نور خورشید قرا گیرد رنگ پریده نمی شود.
  • حرارت دهی چوب باعث از بین رفتن مواد مغذی آن شده است ، از این رو امکان رشد قارچ، کپک، باکتری و حشرات در چوب ترمو فنلاندی وجود ندارد.
  • رنگ چوب ترمو فنلاندی  ثابت است و اگر در معرض نور خورشید قرا گیرد رنگ پریده نمی شود.
  • توانایی بیشتر چوب ترمو در مقابل آتش، آب، طوفان نسب به چوب های دیگر
  • انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر چوب ترمو فنلاندی  نسبت به سایر چوب های دیگر
  • دارای دوام بالا در برابر پوسیدگی در انواع شرایط آب و هوایی
  • وزن کم و سبک نسبت به سایر چوب ها
  • عایق صدا
  • ابعاد چوب ترمود فنلاندی ثابت هستند و دچار تغییر شکل نمیشوند.
  • در فرایند ترمو رنگ چوب قهوه ای تتیره تبدیل شده است که این رنگ جلوه زیبایی به ظاهر چوب میبخشد.
  • فرآیند اصلاح حرارتی چوب ترمو فنلاندی بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی صورت می گیرد، از این رو می توان گفت چوب ترمو  فنلاندی دوستدار محیط زیست است و به آن هیچ آسیبی وارد نمی کند.

چوب ترمو فنلاند در کجا استفاده میشود؟

چوب ترمو فنلاندی از نمای ساختمان گرفته تا دیوار پوش و کف پوش و دکوراسیون های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرد .

اگر بخواهیم به سایر کاربرد های چوب ترمو فنلاندی دقیق تر اشاره کنیم میتوان گفت :

  1. ساخت درب و پنجره: به علت مقاومت در برابر رطوبت،صدا،سرما و گرما میتوان گفت بهترین انتخاب استفاده از چوب ترمو فنلاندی است. و همچنین این چوب باعث زیبایی کار شما نیز خواهد شد.
  2. پله و نرده: در خانه های دوبلکس استفاده از چوب ترمو فنلاندی  علاوه بر زیبایی به گرمای خانه نیز کمک میکند توجه داشته باشید که چوب ترمو بسیار سبک تر از متریال های فلزی و ماندگاری بیشتری دارد. و همچنین میتوان از چوب ترمو فنلاندی  برای انواع نرده نیز استفاده کرد.
  3. بام باغ(روف گاردن):یکی از محصولات پرطرفداری که با استفاده از چوب ترمو فنلاندی  میتوان ساخت روف گاردن است که در شهر های بزرگ بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
  4. نمای چوبی ساختمان: نمای چوبی ساختمان ها بسیار جذاب و خیره کننده است. اما برای انتخاب چوب مناسب باید دقت کافی داشته باشید . چوب ترمو فنلاندی میتواند گزینه مناسب تری نسبت به سایر دیگر چوب ها باشد. زیرا این چوب از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. و همچنین در مقابل اب و رطوبت و سرما بسیار مقاوم است و میتواند سالیان سال بدون تغییر باقی بماند. 
  5. سایه بان و لوور:سایبان و لوور با چوب ترمو فنلاندی مانع از تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه میشوند. از این‌رو طول عمر و ماندگاری پنجره‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند .و علاوه‌ بر این به دلیل عدم تابش مستقیم نور خورشید به داخل محیط خانه، هوای خنک موجود در آن حفظ می‌شود. و گرما به داخل خانه کمتر نفوذ می‌کند. البته از ترمود برای ساخت سایبان مغازه، سایبان فروشگاه و سایبان پارکینگ نیز استفاده می‌شود.

ادامه 

  1. استخر و سونا و جکوزی: در گذشته برای کف پوش کردن کف استخر ها از سیمان استفاده می شد. که در گرمای هوای تابستان و سرمای هوای زمستان راه رفتن بر روی ان بسیار ناخوشایند میشد.اما امروزه یکی از بهترین جایگزین ها برای سیمان چوب ترمود فنلاندی است که علاوه بر نداشتن مشکلات سیمان از نظر ظاهری زیبا تر و مقاومت بالا تری دارد. از انجا که چوب ترمو  فنلاندی حرارت را بسیار کم منتقل میکند بسیار مناسب برای ساخت سونا میباشد.
  2. سقف و دیوار پوش ترمود فنلاندی:چوب ترموود مقاومت بالاتری نسبت به چوب دارد. و حتی پس از سالها استفاده اندازه و شکل ان تغییری نمیکند. چوب ترمود  اهواز را به صورت گسترده یا تلفیقی  میتوان برای سقف یا کفپوش یا بخشی از دیوار خانه  استفاده کرد.
  3. گلدان با چوب ترمود :چوب بهترین جنس برای ساختن گلدان است ، گرما و زیبایی چوب را هیچ یک از مواد دیگر ندارند .البته که چوب های معمولی قابلیت تبدیل شدن به گلدان را ندارد زیرا در اثر تماس با رطوبت و اب از بین میروند و همچنین باعث تغییر رنگ انها میشود ،
  4. تنها گزینه مناسب برای ساخت گلدان چوبی ، استفاده از ترمو چوب اهواز است . گلدان های چوبی ترمو اهواز معمولا در سایز های بزرگ و مناسب با فضای باز ساخته میشوند. البته که نمونه های کوچک تر ان هم نیز وجود دارد .
  5. چوب ترمو اهواز قابلیت شکل پذیری بالایی دارد .میتوانید شکل های مختلفی برای گلدان های خود طراحی و نیز از انها برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.
  6. دکوراسیون داخلی: چوب ترمو فنلاندی یک انتخاب همه کاره متناسب با همه ی سبک ها برای دکوراسیون داخلی است. برای استفاده از چوب بهتر است از چوب ترمو فنلاندی استفاده کنیم. زیرا در فرایند ساختار این چوب هیچ گونه ماده شیمیایی به کار برده نشده است. بنابراین برای کودکان و کسانی که حساسیت دارند پیشنهاد میشود
  • چوب ترمو فنلاند کاربرد فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد از جمله :

  1. پارتیشن جدا کننده
  2. فلاور باکس
  3. میز عسلی
  4. میز جلو مبلی
  5. کفپوش داخلی
  6. فضا سازی داخل تراس یا روف گاردن
  7. پشت ال سی دی
  8. کابینت های چوبی

 

چوب ترمو  فنلاند از لحاظ هزینه به صرفه است؟ 

حال سوال پیش می اید که ایا چوب ترمو  فنلاندی از لحاظ قیمت به صرفه است یا نه ؟

چوب ترمو نمونه های ایرانی و خارجی هم دارد که که نسبت به ترمود فنلاندی از قیمت کمتری برخوردار هستند، اما کیفیت ،جلوه و  زیبایی ترمو فنلاندی را ندارند ؛ شاید شما در ابتدا فکر کنید هزینه های استفاده از چوب  ترمو فنلاندی بالا است اما باید این را هم در نظر بگیرید که نسبت به خروجی کار و کیفیت هزینه های به صرفه است .

اگر تمایل دارید که هزینه کمتری پرداخت کنید میتوانید از نمونه های خارجی و یا ایرانی ان استفاده کنید که البته میزان کیفیت و زیبایی کار شما به مراتب کمتر میشود . ولیکن استفاده از ترمو فنلاندی به صرفه تر است زیرا شما میتوانید از کیفیت کار خود تا سالیان سال لذت ببرید حال انکه استفاده از دیگر چوب ها باعث دوباره کاری شما میشود

برای مثال استفاده از چوب فنلاندی برای نما بسیار به صرفه تر است زیرا در برابر زطویت و سرما از بین نمیرود ولی نمونه های ایرانی ان پس از چند سال از بین رفته ، متورم و دچار رنگ پریدگی میشوند.

یکی از مواردی که بسیار در تعیین قیمت چوب شما تاثیر میگذارد میزان ابعاد و متراژ میباشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *