چوب ترمو محمودیه - موگو وود - چوب ترموود محمودیه - ترمووود محمودیه - ترموود

چوب ترمو محمودیه

چوب ترمو محمودیه

.

در این مقاله میخواهیم راجع به موضوع چوب ترمو محمودیه خدمت شما موضوعاتی ارزنده را ارائه نماییم که امیدواریم تا انتها با ما همراه باشید.

.

چوب یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواد در نوع خود بوده که از قدیم و ندیم تا کنون همراه بشر بوده است و انواع و اقسام آنها در طبیعت اطراف ما به گونه های مختلفی به چشم میخورد.

چوب ها در واقع یک عنصر بسیار کاربرد در بقای انسان و رشد و تقویت جوامع در سراسر جهان نقش بسزایی ایفا نموده است، که امروزه از راه کار های جدید و مدرنتری جهت کاربرد از انواع چوب ها استفاده میکنیم.

چوب ترموود از مرغوبترین چوب های درختان کاج وصنوبر از جنگلات انبوده کشور فنلاند تهیه و تولید میشود.

که این محصول طی مراحل اتمامی اتمام فرایند اصلاح پذیری به دست میآید.

و نحوه طی مراحل آن به شرح ذیل میباشد

ترموود درختان کاج و صنوبر را  به اندازه های معینی برش داده و توسط دستگاه های مدرن به صورت میکانیزم و با کمک از کمپیوتر وارد کوره های مخصوص داخل کرده و با فشار حرارتی بیش از 230 درجه سانتیگراد که بر جداره های داخلی و بیرونی آن وارده می آورند باعث میشود تا به اندازه قابل توجهی از میزان مواد معدنی و املاح ترموود تجذیه شده و این فرایند باعث شده تا به اندازه معینی از حجم و وزن آن نیز کاسته شود.

در نتیجه به میزان مقاومت و دوام آن افزایش یافته و که محصول به دست آمده را چوب اصلاح شده ترمووود مینامند.

 

این فرایند به دو گونه انجام پذیر میباشد.

چوب ترمووود اصلاح شده متوسط و

چوب ترموود اصلاح شده شدید میباشد.

در چوب ترموود اصلاح شده به روش متوسط به دلیل میزان فشار حرارتی و گرمای معین رنگ ترموود به طور طبیعی به رنگ قهوه ای روشن بوده است که زیبا و با کیفیت نیز میباشد و در محوطه های باز و بیرونی از آنها بسیارکاربرد دارد.

این نوع ترموود به درخواست متقاضیان این محصول صورت میپذیرد که طرفداران خواص خود را دارد.

اما در نوع چوب ترمووود اصلاح شده شدید به دلیل میزان بیش از حد 230 درجه گرما باعث شده تا رنگ طبیعی آن به شکل قهوه ای تیره بوده که زیبای آن بسیار خارق العاده و حیرت انگیز میباشد.

لزا این نوع ترمووود نیز بنابر درخواست مشتریان این نوع ترموود تولید میشود که طرفداران زیادی را در دنیا دارد و یکی از مشهورترین ترموود نیز محسوب میشود.

چوب ترمو محمودیه - موگو وود - چوب ترموود محمودیه - ترمووود محمودیه - ترموود

تایل ترموود

یکی از دیگر انواع محصولات ترموود ، تایل ترموود میباشد.

که اشکال و ابعاد خواصی را دارد و قابلیت این را نیز دارد که از هرنوع ترموود ساخته میشود.

ابعاد تایل ترموود به اندازه های 30  30  ، 40  *  40 میباشد ، این تایل ها از دو بخش قالب های پلاستیکی و الوارهای چوب تشکیل شده است .

که قالب های پلاستیکی آن از نوع تقویت شده میباشد. که به اندازه های معینی بوده و هنگام کاربرد جهت نصب آن الوارهای ترموود برش میشوند و بروی قالب های پلاستیکی سوار میشود و با کلیپس های مخصوص محکم بندی میشود.

و جهت نصب آن بروی کار بعد از نصب الوارهای بروی قالبهای پلاستیکی با پیچهای مخصوص و گالوانیزه شده به سطح کار بسته بندی میشود.

این نوع ترموود طوری بوده که به راحتی قابل حمل و نقل بوده و در صورت لوزم نیز میتوانید آن را به راحتی هر چه تمامتر جابه جا نمایید.

از انواع تایل ترموود نیز میتوانیم به تایل راش ، تایل فنلاندی و بلوط اشاره داشته باشیم که از نوع بهترین آن نیز تایل فنلاندی میباشد که در دنیا از شهرت زیادی برخوردار بوده است.

.

نحوه باز تعمیر رنگ ترموود

یکی از مهترین مراحل کاری رنگ و چوب ترمووود نحوه باز تعمیر رنگ فرسوده شده میباشد؛ که از این کار اهمیت فراوانی دارد.

و مراحل آن به شرح ذیل میباشد.

در ابتدا باید تمامی نقاط ترموود فرسوده شده را سمباده زده تا رنگهای آن به طور کلی از بین برود و جهت این امر نیاز به یک سمباده لول 80 میباشد که به راحتی رنگ های فرسوده شده را از سطح کار برداشته و چوب را صاف نماید.

و در مرحله بعدی با استفاده از سمباده لول 120 که کمی نرمتر بوده سطح کار را سمباده زده تا هم رنگهای باقی مانده از بین برود و هم خظ وخشی که از سمباده 80 زبر به جا مانده .

و در مرحله بعدی تمامی سطح کار را تمیز نمایید و اتاق رنگ را نیز جهت رنگ امیزی مجدد اماده سازید.

و با وسیله دلخواه خودتان مانند بورس قلطک و پیستوله رنگ را به تمامی سطح ترموود اغشته نمایید و به مدت 24 ساعت بگذارید تا خشک شود ، البته جهت اعمال رنگ ما برای شما بورس رنگ را توصیه میکنیم به این دلیل که بورس رنگ را به جداره ها و سلولهای داخلی آن هدایت میدهد.

که این امر موجب میشود تا تمامی رنگ جذب ترموود شود و به دوام و مقاومت رنگ ترموود  نیز موثر خواهد بود.

و در مرحله بعدی برای بار دوم با دقت هر چه تمام سطح جوب ترمو را به رنگ آغشته نمایید. و باز هم به مدت 24 ساعد بگذارید تا خشک شود و بعد را خشک شدن ترموود باز تعمیر شده آماده شده و قابل نصب بروی کار بود است.

نکته توجه داشته باشید عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید به رنگ ترموود ، شست و شوی مکرد با مواد شوینده که از مواد شیمیایی تهیه و تولید شده اند، باعث میشود تا رنگ ترمووود بسیار زود فرسوده شود و از بین برود لزا از شما خواهشمندیم تا در حفظ و مراقبت از چوب ترموود کوشا باشید .

خرید چوب ترمو محمودیه از موگو وود

جهت کسب اطلاع بیشتر شما میتوانید همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

راه های ارتباطی با ما : 09122074352 – 26857360

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *