چوب ترمو کرمانشاه

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترمو کرمانشاه موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از قدیمیترین مواد و منبع بسیار مهم بشمار میرود که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده و کاربرد انسانهای اولیه قرار گرفته شده است.

و طبق امار و عرقامی که باستان شناسان کشف کردند نشان میدهد که اشیاء به دست امده مانند نیزه و از این قبیل موارد بیش از 10000 سال قدامت تاریخی دارد.

که بیانگر این موضوع است که انسانها اولیه برای ساخت سر پناهی برای زندگی و ابزاری برای دفاع از خود در مقابل دوشمنانشان و حیوانات درنده از انواع چوب های درختان استفاده میکردند.

که در کنار این موضوع با رشد افکار و تمدنهای باستانی در واقع کاربرد از چوب درختان نیز رو به رشد شده تا جایی که از این محصولات امروزه به گونه های بسیار متفاوت تری مورد کاربرد قرار میگیرد.

و روش های کاربردی از ان نیز با روش های قدیمی تفاوت های بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. و در کل باید بگویم که استفاده از چوب و فراورده های چوب امروزه به صورت کاملا میکانیزم صورت میگیرد.

و حتی برای اینکه بتوانند از چوب بسیار مستحکم تری بکار بگیرند تغییراتی بسیار زیادی در ساختار اصلی چوب درختان نیز ایجاد کردند.

که این تغییرات در واقع باعث شده تا تمامی کاربران چوب به شکل راحتتری از این محصولات استفاده های لازم را ببرند بخصوص از انجایی که چوب یکی از منبع بسیار مهم در مناطق سرد سیر قلمداد میشود.

که مردم برای داشتن یک سرپناهی گرم در فصول سرد زمستان به این مواد روی اوردند. به این دلیل که یکی از خصوصیات ارزشمند در چوب عایق بودن در برابر حفظ گرما و سرما میباشد.

در واقع چوب تنها مواد و املاحی است که دارای چنین ویژگیهایی میباشد. اما با اعمال فرایند تجذیه پذیری روی چوب های معمولی باعث شده تا چوب، با وجود اینکه در حالت عادی دارای خواص و ویژگیهایی این چنینی هست این فرایند به تمامی خواص و ویژگیهای ان تا چندین برابر افزایش میبخشد.

که روش تولید و تهیه چوب ترموود طوری است که :

مرغوبترین نوع درختان جنگلی انتخاب و برش میشود و بعد الوارهای به دست امده را در رودخانه ها و اب های ازاد به مدت 3 الی 4 هفته نگهداری میکنند.

تا تمامی سلولها و بافت های چوب به صورت کامل خیس بخورند تا هنگام اعمال فرایند تبدیلی هیچ گونه موردی نداشته باشد.

و در مرحله بعدی این الوارها به صورت کاملا میکانیزم وارد کوره های مخصوص میشود. که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که روی چوب وارد میشود.

که در برخی مواقع این مقدار درجه حرارتی به 230 درجه سانتیگراد میرسد که باعث میشود بدون دخالت و بکارگیری از هیچ گونه مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از میزان مواد و املاح چوب مانند صمغ و مواد معدنی ان تجذیه میشود.

که موجب شده تا حجم و وزن چوب کاسته شود. و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یابد. و الارغم افزایش مقاومت ان زیبایی بسیار خواصی به ان افزوده میشود که باعث شده تا مشتریان و متقاضیان زیادی را به خود جلب کند.

به همین منظور نیز تولید فراورده های چوب ترمووود به دو روش ممکن صورت میگیرد. جوب ترمو شدید و چوب ترموود متوسط.

چوب اصلاح شده ترموود متوسط

در این روش از فرایند تجذیه پذیری میزان فشار و حرارتی که به چوب وارد میشود در برخی مواد تا دما 115 درجه میرسد. که باعث میشود تا تمامی سطح چوب به رنگ زیبا قهوه ای روشن تبدیل شود.

و به دلیل اینکه مقدار زیادی از مواد و املاح چوب تجذیه میشود استحکام ان فوق العاده بالا رفته و مشتریان ان نیز از این محصولات در موارد بسیار مهمی از ان بکار میگیرند.

چوب اصلاح شده ترموود روش شدید

در این روش از فرایند تبدیلی میزان فشار و حرارتی که به سطح چوب وارد میشود به بیش از 230 درجه میرسد که باعث میشود تا مقدار مواد و املاح بیشتری نسبت به فرایند تجذیه پذیری متوسط از چوب گرفته شود.

یعنی این روند باعث میشود تا میزان استحکام در این نوع محصول به مراتب بیشتر شود و حتی رنگ طبیعی در این نوع نیز به شکل قهوه ای تیره تبدیل میشود .

که رنگ بسیار زیبا و با طراوتی میباشد. و مشتریان و متقاضیان زیادی را که اغلب مهندسین و معماران ساختمان سازی میباشد را به سمت خود جلب و جذب کرده است.

که در بخش های بسیار مهمی از این مواد بکار میگیرند که یکی از مهمترین این موارد نیز طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها و ویلاها میباشد.

روش های کار بردی چوب ترموود

چوب ترمو یکی از مهمترین نوع مواد موجود میباشد که الارغم برخورداری از استحکام و انعطاف بسیار زیادی از میزان زیبایی و همچنین کارایی های بسیار زیادی دارد.

که میتوان از ان در بخش های مختلفی بکار گرفت و اجمله این موارد میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

طراحی انواع تراس ، آلاچیق ، پرگولا ، روف گاردن و فلاور باکس

طراحی انواع اماکن عمومی و تفریحی مانند پارک ها

طراحی انواع میز و صندلی جهت دیزان دفاتر کاری

طراحی استخر ، سونا و جکوزی

طراحی کف پوش ، دیوار پوش و سقف پوش

طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان

طراحی کلبه ها و ویلاهای جنگلی

طراحی انواع درب و پنجره

طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی

طراحی راهروها ، راه پله ها و نرده ها

و بسیاری از این قبیل موارد که میتوان به راحتی از انواع چوب ترموود که در ابعاد و اندازه های مختلف و استاندارد موجود است استفاده های لازم را داشت.

چوب ترمو کرمانشاه

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترموود ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی  ، ترمووود فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترموود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122074352 | 26857360