چوب ترموود کرمانشاه - چوب ترمو کرمانشاه - ترموود کرمانشاه - ترمووود کرمانشاه

چوب ترموود کرمانشاه

چوب ترموود کرمانشاه

.

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود کرمانشاه موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

.

یکی از عواملی که امروزه باعث رشد و پیشرفت در انواع چوب ترموود شده است وجود میزان مقاومت و استحکام در چوب ترموود میباشد.

در واقع قبل از اعمال فرایند چوب ترموود و روی کار امدن فراورده های ان میزان مقاومت چوب در مقدار ضخامت ان براورد میشد و به هر مقداری که الوارهای چوب درختان ضخامت بیشتر داشته به همان مقدار نیز مقاومت و استحکام نیز در ان افزایش داشته .

اما به دلیل اینکه الوارهای چوب درختان در کل دارای یکی سری مواد و املاح بسیار فراوانی داشته باعث هجوم حشرات موذی مانند موریانه ها و موجودات ذربینی شده است.

که از این مواد و املاح موجود در چوب تغذیه کرده و تعدادشان تکثیر یافته باعث تخریب سر تا سری الوارهای چوب میشدند. بخصوص در مناطقی که تابستانی سرد و زمستانی غیر قابل تحمل داشته و میزان مصرف الوارهای چوب به مراتب از تمامی مناطق دیگر بیشتر بوده باعث شده تا محققان و پژوهشمندان به فکر یافتن راه حلی برای این معزل تحقیقاتی را صورت دادند.

که در نتیجه این تحقیقات علمی پژوهشی باعث شده تا یک نوع چوب بسیار مقاومت و مستحکم از چوب خود درختان تهیه و تولید کنند، که میزان مقاومت و استحکام ان به مراتب بیشتر از بسیار از مواد و حتی چندین برابر بیشتر از چوب های معمولی باشد.

این فرایند طی شرایط  و فشار حرارتی بسیار شدید انجام شده که تمامی مواد و املاح چوب به شمول رطوبت موجود در چوب را تجذیه کرده و به دین روش از میزان ضخامت چوب درختان کاسته و به میزان استحکام و انعطاف چوب افزایش بخشیدند.

این فرایند تبدیلی بدون هیچ گونه مواد شیمیایی صورت گرفته شده است ، و در کل به هرچه میزان فشار حرارت روی چوب بیشتر باشد مقدار مواد و رطوبت بیشتر تجذیه و تبخیر شده و از ناخالصیهای موجود در چوب کاسته میشود که باعث افزایش استحکام بیشتر میشود.

و به هر مقداری که میزان فشار حرارتی کمتر باشد مقدار تجذیه و تبخیر ان نیز کمتر میباشد؛ و در نتیجه مقدار استحکام ان نیز کمتر خواهد بود.

.

خصوصیات ارزشمند در چوب ترموود

چوب ترمووود الارغم اینکه از میزان مقاومت و استحکام خواص برخوردار میباشد از خصوصیات ارزشمندی نیز برخوردار میباشد. که به همین منظور از چوب ترمود امروزه به عنوان یکی از مواد و املاحی مطرح در بازارهای خارجی و داخلی یاد میشود.

چوب ترموود از جمله خصوصیاتی که دارد را میتوان به شرح ذیل اشاره داشت.

برخورداری از عایق بودن در برابر آلودگی صوتی

برخورداری از عایق محافظتی در برابر حفظ حرارت گرما و سرما

داشتن ابعاد و اندازه های مختلف و استاندارد

داشتن استانداردهای کیفی و بین المللی

برخورداری از نقش و نگارهای زیبا و طبیعی به شکل گره های پروانه ای

برخورداری از طراوت و زیبایی خواص

برخورداری از حجم و وزن کم و سبک

تمیز بودن در هنگام کاربرد در محل کار

جابه جایی راحت و اسان ان در هنگام اتمام کامل نصب واجرا

برخورداری از حمل و نقل آسان و راحت

داشتن کاربرد و کارایی های مفید و ارزشمند

از جمله مواردی هستند که خواص و مزایای چوب ترموود میباشد. که تمامی همین موارد باعث شده تا از چوب ترمود امروزه به عنوان یک صنعت پول ساز بشمار برود.

صنعتی که بسیاری از صنایع دیگر را در احاطه خود قرار داده است. و یک منبع مهم و ارزشمندی در تمامی این صنایع بشمار میرود.

.

شیارها روی چوب ترموود

چوب یکی از مواد و مصالح بسیار زیبایی است که از ان در زمینه ساخت و ساز منازل و ساختمان ها به کار گرفته میشود که یکی از قدیمی ترین نوع مواد در این راستا نیز شناخته میشود.

و به دلیل زیبایی و خصوصیات ارزشمندی که دارد در واقع آرزوی بسیاری از مردم این است که یکی از طرح های چوب ترموود را در کنار خود داشته باشد.

چرا که الارغم زیبایی و طراوتی که این محصولات دارد تاثیرات زیادی در محیط زیست و زندگی انسان نیز خواهد داشت.

لزا به همین دلیل برای داشتن یک طراح مقاومت و مستحکم در برخی مواد با ایجاد شیارهایی روی ترموود در واقع باعث شده تا میزان طول عمر آن را بالاتر ببرید.

برای مثال :

آب و پس ابی که از شست شوی ترمو و یا پس آب ذوب شدن برف و باران روی چوب باقی میماند موجب میشود تا به مرور زمان این محصولات دچار فراسایش و تخریب شود.

به همین منظور روی ترمو کار گرفته شده در کف پوش شیارهایی ایجاد میشودموجب میشود تا یک مسیری برای تخلیه آبی که در نتیجه ذوب شدن برف صورت گرفته به راحتی از روی ترمود تخلیه شود.

و موارد دیگر برای ایجاد شیار در حقیقت ایجاد یک شیار روی چوب ترموود به این دلیل میباشد که در سطح چوب ترمود یک استحکاک را روی چوب ترمو ایجاد کند.تا از سور خوردن افراد روی ترمو ناشی از تردد انها روی چوب جلوگیری به عمل اورد.

نکته دیگر در این راستا نیز ایجاد یک محوطه زیبایی روی چوب ترمووود می باشد که بیشتر روی چوب های تایل ترموود ایجاد میشود. که این تایل ها روی دیوار برای تزئین و طراحی نمای دیوار صورت میگیرد. که این اشکال بیشتر به اشکال هندسی میباشد که در حفظ و سلامتی چوب نیز کم  مکند.

اما توجه داشته باشید که ایجاد شیار روی ترموود  در کف باید ضخامت و قطر چوب ترمود بیشتر از 26 میلی باشد که در غیر این صورت عواقبی مخرب و پر هزینه ای خواهید داشت.

چوب ترموود کرمانشاه

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترموود کرمانشاه ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی  ، جوب ترمو فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترموود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122074352 | 26857360

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *